DAG 15 (10-12-2016) Waterberg - Okahandja(205km) - Reisverslag uit Okahandja, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu DAG 15 (10-12-2016) Waterberg - Okahandja(205km) - Reisverslag uit Okahandja, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu

DAG 15 (10-12-2016) Waterberg - Okahandja(205km)

Door: Jose en Jans

Blijf op de hoogte en volg Jans en Jose

11 December 2016 | Namibië, Okahandja

Na het ontbijt maken we een rondtoer van 2 uur over het boerenbedrijf. Het is 42.000 hectare groot! Er leven ongeveer 1600 dieren zoals koeien en paarden. Daarnaast loopt er ook nog veel wild rond zoals gemsbokken, apen, cheetahs etc. Er werken en leven ca 20 gezinnen op het bedrijf. De kinderen gaan naar school, maar niet op de locatie. Ze zijn steeds bijna een maand van huis. We bekijken het stuk land waar alle zwangere koeien staan, zo ook de plaats waar alle kalfjes verblijven, zij staan in een kleine kraal en worden dag en nacht bewaakt door een familie die aldaar in een klein hutje woont. Het is een hard leven!
We rijden naar Okahandja en moeten 25 km over slechte weg rijden om in the middle off no where bij onze lodge de Elegant Farmstead te komen, waar we 3 nachten verblijven. s'Avonds bij het kampvuur praten we over het leven in Namibie met de dochter en zoon en vriend van de lodge.............hun droom is ooit een pub te beginnen in Ierland..........niet zo warm.....heerlijk kleding en jassen dragen.......allemaal gelijkwaardige mensen......kortom een ander leven..........
Wanneer we vragen waarom er bijna alleen blanke poppen verkocht worden ????
het antwoord......de Namibische meisjes vinden die mooi ???

• 11 December 2016 - 14:26

Marina:

Eindelijk even rust om te reageren op jullie reisverhalen. Mijn prachtige reis door Myanmar is helaas voorbij. Maar jullie reisverhalen laten bij mij veel herinneringen bovenkomen over. Namibië. Prachtig land, bijzondere mensen en dieren. Al die Duitse, Engelse en Zuid Afrikaanse invloeden. Al die lekke banden van jullie