Parque National Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Jans en Jose - WaarBenJij.nu Parque National Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Jans en Jose - WaarBenJij.nu

Parque National Tortuguero

Door: Jans en Jose

Blijf op de hoogte en volg Jans en Jose

13 December 2017 | Costa Rica, Tortuguero

Al vroeg in de ochtend worden we opgehaald, en gaan we op weg naar de oostkust van Costa Rica. Er zijn 3 mogelijkheden om ernaar toe te rijden. Twee ervan zijn geblokkeerd vanwege omgewaaide bomen en aardverschuivingen. Onderweg wordt er gestopt voor een heerlijk Costa Ricaans ontbijt, en vervolgens gaan we richting het vertrekpunt van de boot. De weg gaat door een prachtig bergachtig gebied met diverse koffie plantages. Het laatste deel rijden we door gigantische bananen plantages. Hier zien we nog een tweevingerige luiaard aan een elektriciteitskabel hangen.
De boottocht heeft als eindbestemming het meest indrukwekkende natuurreservaat van Costa Rica, Parque National Tortuguero, welke met zijn moerassige regenwouden en zoetwaterlagunes alleen per boot bereikbaar is. Onderweg zien we een flink aantal dieren waaronder een krokodil. We verblijven twee nachten in een prachtige lodge, omgeven door flora en fauna.In de namiddag gaan we met de boot naar het enige dorpje Tortuguero, vroeger leefden de inwoners van de houtkap en de jacht op schildpadden, tegenwoordig van toerisme en natuurbehoud.