Parque Nacional Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Jans en Jose - WaarBenJij.nu Parque Nacional Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Jans en Jose - WaarBenJij.nu

Parque Nacional Tortuguero

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Jans en Jose

14 December 2017 | Costa Rica, Tortuguero

Woensdag 13 december
Vandaag maken we een excursie per fluiterboot door het moerassige tropische regenwoud met de zoetwaterlagunes .De flora is prachtig met zijn hardhoutbomen zoals mahonie-en kapokbomen. Het bos bestaat uit verschillende lagen, van bodem tot boomkruin. Elke laag heeft zijn eigen microklimaat en zijn eigen flora zoals heliconia’s ,bromelia’s, orchideen palmen en slingerplanten.We zien kaaimannen,slinger-en kapucijnenapen, en vogels zoals toekans,vele soorten watervogels en leguanen . Maar ook de groene baselisk ook wel de Jezus Christushagedis genoemd omdat hij over het water kan snellen dankzij de lange, ranke vliestenen, die luchtzakjes maken boven het water zodat hij niet zinkt en lettersierschildpadden.De roodoogmakikikker is een nachtelijke jager en een meester in camouflage maar we hebben hem s’avonds gespot .

• 14 December 2017 - 09:51

Marina:

Hallo vakantiegangers,
    Ik hoor al dat jullie weer genieten van deze reis door het prachtige Costa Rica. Alle beelden van onze reis toen komen weer te voorschrijf. De bloemen, vlinders, kikkertjes (poisened bluejeans from). De actieve Arenal gaan jullie ook zien, die vond Mark helemaal te gek.
    Dank voor jullie kerstkaart. Veel plezier.