DAG 10 (5-12-2016) Swakopmund – Brandberg Mountain - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu DAG 10 (5-12-2016) Swakopmund – Brandberg Mountain - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu

DAG 10 (5-12-2016) Swakopmund – Brandberg Mountain

Door: Jans en Jose

Blijf op de hoogte en volg Jans en Jose

07 December 2016 | Namibië, Khorixas

Voordat we weer op pad gaan moet eerst onze tweede lekke band gerepareerd worden. De eigenaar van de B&B had de lekke band opgepompt zodat we naar de bandenreparatie konden rijden.
We rijden langs de Skelton Coadt en brengen nog een bezoek aan wrak van een schip dat nog in zee ligt.Daarnaast verrijst een ruige woestijn, een van de laatste echte wildernissen van Afrika.Kaokaland en Damaraland.
We gaan koffie drinken in een leuke gelegenheid in Uis. Rijden door naar de White Lady Lodge. Deze gelegenheid ligt midden in de wildernis. Er blijken hier ook olifanten rond te lopen, maar wij hebben ze niet gezien.
Ook worden we gewaarschuwd voor slangen, schorpioenen in onze lodge. We moeten ook geen fruit en water in onze auto laten liggen i.v.m de olifanten.
In onze lodge is geen airco en het is er bloedheet. De electriciteit wordt met zonne energie verzorgd, en de warmwatervoorziening geschiedt via een op hout gestookte ketel.
We koelen af in het zwembad.