DAG 14 (9-12-2016) Tsumeb - Waterberg(270 km) - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu DAG 14 (9-12-2016) Tsumeb - Waterberg(270 km) - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu

DAG 14 (9-12-2016) Tsumeb - Waterberg(270 km)

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Jans en Jose

10 December 2016 | Namibië, Otjiwarongo

We staan relax op en genieten van de gastvrijheid van een prachtige lodge. Niet ver daar vandaan wordt sinds kort koper gewonnen........geweldig voor de mensen.......WERK! Jans ging bij een garage een band laten lappen....ach ja.....en ik ging de markt op.........enige blanke......dat was heel apart ......iedereen wilde wel een praatje maken en natuurlijk heb ik ook dingen gekocht.
Terug zijn we ook nog bijna beroofd uit de auto ........Jans is hard weggereden........
Het is hier heel groen en de bevolking leeft niet alleen van akkerbouw maar voornamelijk ook van veeteelt. Zij houden karakoelschapen "perzen van Namibie" .
Uiteindelijk bereiken we de parel van Namibie het Waterberg Plateau Park.....een eiland van rode zandsteenrotsen, bekroond met weelderig groen, majestueus boven de omliggende savanne uit.Tevens is het een fokgebied voor bedreigde diersoorten.
Onze lodge is op een farm van veeteelt welke we morgen gaan bezoeken.