DAG 5 (30-11-2016) Fish River Canyon - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu DAG 5 (30-11-2016) Fish River Canyon - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van Jans en Jose - WaarBenJij.nu

DAG 5 (30-11-2016) Fish River Canyon

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Jans en Jose

02 December 2016 | Namibië, Ai-Ais

Vroeg uit de veren om te genieten van het prachtige uitzicht op de Fish River Canyon de grootste van Afrika. Helaas hebben we een lekke band dus het wordt een uurtje later........en zien we terwijl we wachten een groep apen uit de bergen komen welke alle deuren van de lodges nagaan en elke prullenbak omkeren op zoek naar voedsel.............Een mooie tocht brengt ons naar de Canyon. De Visrivier heeft, voordat hij in de Gariep rivier uitmondt, een diepe kloof uitgeschuurd van 168 kilometer lang, 500 meter diep en 27 kilometer. Het is een onvergetelijk uitzicht over dit natuurwonder. We zijn heel de dag in een soort niemandsland geweest........enkele toeristen en een eenzame japanse fietser welke al een half jaar op pad was. Onderweg zien we nog springbokken en gemsbokken welke kunnen overleven zonder te drinken.Zij eten s'nachts het dorre gras wat 40% van zijn gewicht aan vocht uit de lucht opneemt en slaan bijna al dat vocht op. Morgen wacht ons een ruige reis naar de Sossusvlei.